mariaevelinas

Alla inlägg under juni 2014

Av Evelina Lindberg - 25 juni 2014 15:48

Hemma hos mormor och har myst lite med henne, nu ska jag iväg och handla innan jag ska hem till lägenheten, möblera om och tvätta. Har tänkt tanken på att måla om den ena klädkammaren, den är grön och ful innuti vilket jag inte tål. Funderar på att ta den ljusgråa färgen vi hade på köksluckorna och slänga upp där inne, men måste kolla med hyresvärden först såklart! Men hela lägenheten borde renoveras inom en snar framtid så... 

Imorse vaknade jag upp av en killröst, blev så himla konstigt så jag trodde för en sekund att det var en kille inne i min lägenhet. Visade sig när jag kvicknat till att det var byggkillarna utanför, blev ett skratt för mig själv då! 


Nu ska jag iväg, så får vi se om jag hittar någonting nytt och fint jag kan ha i ommöbleringen! Lite nya ljus står på inköpslistan i alla fall! 


Av Evelina Lindberg - 25 juni 2014 15:11

Har förälskat mig i ett skärp, som kostar flera tusen kronor. Varför? Men det så fantastiskt fint och innan jag dör ska jag ha ett sådant i min garderob. Självklart pratar jag om ett Hermes skärp! 



 

Av Evelina Lindberg - 24 juni 2014 19:26

Denna kväll blev verkligen inte som jag tänkt mig, är riktigt förbannad om jag ska vara ärlig. Väntar på ett samtal innan jag ska cykla till affären sedan hem och få sällskap en timme eller två. Härligt med sällskap som förmodligen kan få mig på bättre humör! 


Mormor ringde och bjöd över mig på middag, tog en lång promenad dit och cyklade hem. Känns underbart att ha cykel igen, hoppas den får vara kvar på gården här hemma bara. Så lustigt, Albins cykel blev sluten och båda Emils två också. Hemskt elakt faktiskt, men finns människor till allt! Och en cykel är kanske inte hela världen, även om jag med mitt humör skulle bli helt galen och förmodligen hoppa runt i en ring och skrika av ilska. Haha!


Hörs mer imorgon eller ikväll, tänkte jag skulle ge er lite bilder från en grej jag gjorde nyligen! Puss

Av Evelina Lindberg - 22 juni 2014 12:05

Hade en trevlig kväll igår, åt en väldigt god middag och somnade tidigt. Vaknade tyvärr inatt av ett samtal, det resulterade i att jag inte kunde somna om men det gick bra då jag hade trevligt sällskap över telefonen. 


Har gett upp hoppet om att det ska bli sol och att man ska kunna få lite färg, så idag stänger jag in mig i köket i mjukiskläder och bakar pizzabullar. Ska även förbereda inför middagen som jag har bestämt att jag ska göra! Kyckling med gorgonzola... mmm! 


   

Av Evelina Lindberg - 20 juni 2014 22:37

 

Av Evelina Lindberg - 18 juni 2014 15:01

När jag var mindre läste jag hur mycket som helst, hittade jag en bra bok kunde jag ligga uppe hela natten för att jag inte kunde sluta läsa förns den var slut! Har blivit mindre med det på senaste åren, men har läst Rövardotter av Jackie Ferm och Bära leggings i januari av Sara Stille. Riktigt bra böcker som jag tycker alla borde läsa!

Har nu skaffat mig ett lånekort på bibloteket och jag "laddar ner" böckerna i telefonen och kan läsa genom den. Det är inte alls samma känsla som att slå upp en helt ny, oläst bok men det funkar. Och blir betydligt billigare! 
Just nu läser jag Stockholm Rosé, em helt otrolig bok. Den är såå himla bra, kan lova att jag kommer läsa om den när jag läst ut den. Ge den en chans tjejer, för ja, det är en riktigt tjejbok!


 

Av Evelina Lindberg - 18 juni 2014 10:55

Har ätit frukost med lilla familjen, ska nu in till Hedemora och jag ska hitta en present till min lilla kille som fyller nio år idag. Var tog tiden vägen? Han var nyss nyfödd!

Har en riktigt fet grej på gång också, det kommer bli en spännande resa! Suttit och pysslat lite med det nu på morgonen, men ni får veta mer när allting är säkert och klart. Spännande va?

Har också en uppgift till er, tills ikväll. 
Vad vill ni läsa om mer här på bloggen?
Vad vill ni se mer av?

Berätta för mig! 

Eller ska jag kanske slänga in en omröstnings ruta? 


Av Evelina Lindberg - 17 juni 2014 22:42

Har bäddat ned mig i sängen och ska slå på Orange is the new black, tänkte nöta igenom alla avsnitt då jag inte är trött alls ikväll. Längtar tills imorgon, först kalas för min lillaskrutt som fyller nio, sedan hem till Gävle och göra mina naglar! Som jag längtat efter att ha naglar. 


Gjorde ett väldigt, kan tyckas, onödigt köp såhär på kvällskvisten också. Klickade hem löshår, dock inte för att mitt ska bli längre för det är långt så det räcker till och blir över, men det är så himla tunt. Så Emma ska få sätta fast ett eller två paket så jag också kan få fint tjockt drömsvall! Ja, jag tog två för jag blev osäker på hur mycket som behövdes. Kostade skjortan, men det kommer vara värt det. Ska passa på att klicka hem en ny locktång nu också, och lite hårprodukter. Ni får se senare om jag  hittar något!

Ovido - Quiz & Flashcards